top of page

האהבה הכי חשובה שקיימת

זו ללא ספק האהבה הכי חשובה שקיימת ,

לפני יחסנו עם ההורים ,

והרבה לפני זוגיות .

האהבה העצמית שלנו! לא סתם אמר הדאלי לאמה החכם


הכרתי את זיו לפני 20 שנים , במסגרת התנדבותית לפני הצבא, הייתי בת נוער שמחפשת את עצמה עם המון קושי לקבל את האני שהייתי כל תקופת התיכון . לא אהבתי את איך שהעברתי את השנים האחרונות וגם לא את הנערה הפחדנית, חסרת יכולת ההובלה שראיתי במראה. (מה שחשבתי שראיתי) כשראיתי אותו הוא היה סתם עוד אחד. חייל, כומתה טורקיז, שהסתקרן לדעת מה קורה בתנועה בה התנדבתי. אני נאבקתי על פתיחת הסניף והבאת בני הנוער בעיר שלא הכרתי והוא המשיך להגיע. לא לקח הרבה זמן עד שהתחיל לחזר אחרי. זה היה שקוף, אבל אני שיחקתי משחקים. ערב אחד הכרזתי שאני לא פנויה רגשית. ילדה בת 18. עם כל כך הרבה בפנים. תרצתי את זה הכי שטוח שיש , "זיו אני לא מאמינה בגברים." מצידו קיבלתי תשובה של "אני לא גבר רגיל, אני אחכה." אבל בעצם בכל פעם שהגיע אלי הודעה התעופפו בתוכי פרפרים. במשך אותה שנת שירות / מכינה קדם צבאית, למדתי להכיר את עצמי ולאהוב את מה שגיליתי שיש. ראיתי שאני דווקא די יפה, גיליתי שאני חדורת מוטיבציה . למדתי שיש לי חוזקות בתחום ההדרכה , ושאני שרה לא רע בכלל. אהבתי את עצמי כמו שמעולם לא אהבתי ורק אז, אהבתי פתאום גם אותו. הפרפרים יצאו מהבטן לעולם.

עם הביטחון שהיה לי בעצמי הרשתי למישהו להיכנס לעולם שלי .


אבל קושי באהבה עצמית קיים לא רק אצל נערות מתבגרות,

הוא מנת חלקה של כל אישה בעולם,

מתגנב ומתחמק ככל שהשנים משנות ומעצבות את המציאות.


קבלי 5 טיפים לחיזוק האהבה העצמית שלך :


1 צרי לך רשימת חוזקות.

קחי דף במחברת וכתבי לך את כל הדברים בהם את טובה. לפעמים זה ייקח זמן כי המוח שלנו לא בנוי לשים לב לדברים הטובים, אבל תחזרי לרשימה כל פעם והוסיפי עוד ועוד תכונות ודברים שאת חזקה בהם.

גם היכולת שלך לחייך היא חוזקה, וגם לקום מוקדם בבוקר זו חוזקה.


2 תשקיעי בנראות שלך.

אבל רק לטעמך. אם את אוהבת צפורניים מתוקתקות אז שיהיו לך כאלו, ואם בגדי ספורט יותר מדברים תכנסי לכאלו כל בוקר. על פניו זה חיצוניות, אם זאת ההשפעה הפנימית היא מיידית.


3 הקשיבי לעצמך.

את יודעת המון, אל תלחמי בעצמך. הרבה אכזבות שלנו נובעות מהצורך להיות אחרים. מסודרת יותר, מבשלת יותר, ישנה פחות, עצמאית יותר . כל מה שהוא יותר מהיכולת שלך זה לא את , אם רק תהיי קשובה ותעמדי בקצב שמתאים לך תוכלי להיות יותר מבינה כלפי עצמך ולהפסיק להתענות.


4 התמלאי.

יש לנו יכולת נתינה אינסופית, אם זאת יש לנו נטייה לשכוח שאם רק ניתן, בסופו נשאר ריקים ומרירים. הרשי גם את לטפל בעצמך, לפתח תחביב, ולמצוא זמן שהוא שלך. הרשי לעצמך לבקש עזרה, להשתמש באחרים ולהחזיר לעצמך טובה.


5 הקיפי את עצמך באנשים שאוהבים את עצמם. דומה מושך דומה. יהיה לך הרבה יותר נוח לאהוב את עצמך כאשר אנשים כאלו יהיו סביבך. אנשים שדומים לך או שתרצי להיות כמותם.

חפשי חברה או שתיים לפחות שעושות את ארבעת הטיפים הקודמים, ושאת יודעת שמידי פעם הם יגניבו פירגון ומחמאה לך.


אזהרת מסע >> השתדלי לשמור על מרחק מנרקסיזים. תאהבי את עצמך מספיק כדי לזכור שהסביבה עדיין שם, כי בכל זאת כדי שיהיה טוב חייב איזון וגיוון .


גם אני מגוונת במסרים >> קולקציה חדשה שניתן לשחק ולשנות כאן בלחיצה חוגגת את ה Valentine's Day ? מגוון מתנות לך ולו כאן

bottom of page