top of page

איך לחזור לשגרה נכון ?


גם את? חשבתי שזה רק אני שבחג השני כבר רציתי להעלם. הרגשתי חגיגית, היה לי כיף אבל גם מעייף, ומתסכל. ובנינו, המיטה קראה לי, לא נכנעתי לה אבל גם עכשיו אני מרגישה קצת אותו דבר. חשבתי שאשמח לחזור לשגרה,

אבל אז הן הלכו למסגרות ו .... אם את מכירה את המונולוג הזה אז כדי שתדעי ששיגרה זה לא רע . הבעיה היא שהמעבר שלנו לשגרה פשוט חד מדי. כל תקופת החגים אנחנו אוכלות, אנחנו סביב אנשים, מקבלות ביקורות ונאלצות להתמודד איתם (ולקחת נשימה),

לפעמים נהנות, מטיילות, אבל לרוב הזמן הוא של כולנו. המעבר החד לעשיה, לשגרה, לנוהל קבוע וריחוק היא מהירה כמו הסרת פלסטר, ולעיתים , לא רק שהדיכאון שהתגנב מעומס החגים שם אלא הוא גם מתגבר. קבלי 5 טיפים איך לחזור לשגרה נכון : *לא דיאטה עכשיו – אולי אח"כ ,זה לא זמן לביקורת ומאבקים. קבלי את עצמך בשלמות והתחילי את התהליך כשאת בשגרה נוחה ויכולה ופנויה להרגלים חדשים. תחשבי על כוס מלאה מים – ומה יקרה אם תמזגי בה עוד? את בעצם הכוס וכרגע יש לך לשחזר המון הרגלים שגרתיים שהיו שם וקצת זזו או נשכחו . הכנסה של עוד הרגלים תיצור חוסר יציבות והכי גרוע תגרום לך לא להצליח בדיאטה ולהרגיש נורא על זה. * גם זה יעבור – תזכרי שהתחושות הן זמניות והקושי והדיכאון יחלוף . עצם הידיעה כבר יקל עליך. זה בסדר את לא לבד. זה ממש כמו כאב שינים אחרי טיפול .


*בהדרגה – אל תתחילי לאפס את עצמך מיד, אם את יכולה להתחיל לעבוד רק כמה שעות , להשלים מהבית , ליהנות מקפה בוקר ארוך ורק אז לצאת , נצלי זאת . חצי חופש – חצי שגרה. אם יש לך ילדים לא חייב להכניס אותם מיד ללוז הלוחץ – תני להם עדין ללכת קצת לישון מאוחר , ולעשות עוד קצת דברים של חופש – זה יקל עליך. אם תצפי בחיים שלך תגלי שיש איפה להאט לפחות לעכשיו.

* זמן ליהנות ממה שיש – תקופת החגים היא תקופה של בזבוזים ונסיעות, הרבה מתלוננים על כאוס כלילי שמציף כעס וכאב. בשבוע הקרוב נסי לא להוציא כסף (אם בכלל יש כבר החודש), תהני ממה שיש בבית , תתפני לדברים שרצית כבר לעשות בסביבה. לי יש חוטי מקרמה שקניתי לפני החגים וחשבתי לעשות . עכשיו הזמן.


* הגברת המוטיבציה – הזכירי לעצמך את כל מה שכיף לך וטוב לך בשגרה , כתבי לך על דף או פשוט שנני לך תזכורות . הפכי את השיח לחיובי יותר ואת השגרה לדבר טוב כי בתכלס בטוח התגעגעת אליה.

לא בטוחה שאת רוצה שגרה – מבטיחה לך שאם תנסי לשכנע חברה כמה זה טוב תצליחי לשכנע גם את עצמך .

אצלי ? בשגרה יש הרצאות. תכף חוזר. כיף .


בתכלס , אחר כך לא תרצי לצאת ממנה.

אופס יש עוד שבת לפנינו.



bottom of page