top of page

בעיתית

היה לי קצין ביקור סדיר, כבר בכיתה ח. התפקיד שלו היה להגיע לבית הספר להפחיד אותי. אולי בגלל זה כבר אז הבנתי ששוטרים כאלו הם חכמים על קטנים, ומאז אני לא מפחדת מהם. אבל מי שניסה שנים להפחיד אותי היו המורים. רק ציונים היו להם בראש ואף אחד לא שם לב לסיבות בגללם ברחתי מבית הספר והעדפתי להתבודד ולחלום על הדשא. בהתחלה ניסיתי לספור את מספר הפעמים שאמרו להורי ש "יש לה פוטנציל אבל היא לא מממשת אותו", ועד מהרה הבנתי שזה לא אפשרי בכלל. נחשבתי בעיתית. ילדה רזה וקטנה , שקטה ומופנמת . בעיתית . את המורים לא ענין איך הגעתי לכותרת הזו והם פשוט המשיכו להתעלם ממני , גם כשביקשתי עזרה. לקצין ביקור זייפתי חתימות של מורים, הודות למורה לערבית שמצאה תירוצים להעיף אותי פעם אחרי פעם מהכיתה. ממש עבריינית קטנה . אף אחד לא עצר לרגע ושאל מה קורה לי חברתית ? מה קורה מול המורים ? ולמה אני בוהה בציפור מחוץ לכיתה שעות רבות ... בסוף כיתה ט הודיעו להורים שלי שאני כנראה אסיים את שנות לימודי במערכת, ורק אז קמה מנהלת השכבה מרים והודיעה שעלי היא לא מוותרת. שפוטנצייל לא ממומש הוא סימן שהכל עוד אפשרי. אני זוכרת שזימנה אותי למשרדה.

ציפיתי לעוד שיחה קוטלת, לירידות ולמשפט שהוביל אותי כל הזמן.

"אני בטוחה שאת יכולה לסיים בגרויות. " היא אמרה " את רק צריכה לרצות." בפועל רציתי, חיכיתי שמישהו יגיד לי בואי את יכולה, כי מוטיבציה לא היתה שם,.

האמנתי שאין לי סיכוי לממש אותו לעולם רק כי כולם חזרו על זה כל הזמן .

"אני נותנת לך הזדמנות, כיתה קטנה, מינימום יחידות, ומקצועות יצירתיים."

5 יחידות קולנוע 5 יחידות שיווק

מזהה את הבנות ? תביאי אותן לכאן , שנים לא נפגשנו
מזהה את הבנות ? תביאי אותן לכאן , שנים לא נפגשנו

לא אכזבתי אותה. גם בכיתה י"ב כשכבר לא היתה בבית הספר, לא ויתרתי.

למדתי איך אני כן יכולה להתרכז, מצאתי חברה חדשה לשעות הפנאי, ועבדתי על הביטחון שלי.

עדין קצת התבודדתי בדשא.

אבל סיימתי עם תעודת בגרות.


משם למדתי שאם אני רוצה אני יכולה ליצור עבורי פוטנציל בכל תחום קיים.


מרים , היא אותה המורה / מנהלת שהיתה ראויה להערכה, אותה אחת שהיתי מפנקת אותה במסר מתנה ממני אם רק הינו נפגשות . איזה מורה השפיע עליך ולמה ? ספרי לי בתגובות ..

כשאני היתי ילדה מתנה למורה לא היתה מקובלת בכלל.


אם יש לך מורה בחייך שהיא כזו, תראי לה אהבה והערכה. תחשבי על המסר שאת מעניקה לה כי היא תזכור את מה שאמרת ומה שגרמת לה להרגיש .

כי כל אחד בכל גיל רוצה להרגיש מוערך, ומשפיע.


לכל קולקצית מתנות סוף שנה לחצי כאן >>>> סוף שנה


ואם את מכירה ילדה כזו , שצריכה מילה טובה , אולי זה ילד , אל תחשבי פעמים, תני לו פתק שיחזיק אותו, יעצים ויתן לו דרך התמודדות טובה יותר.


לצמידי העצמה לילדים לחצי כאן >>>> צמידי ילדים הטבות מיוחדות לרכישה כמותית - מוזמנות לפנות


61 צפיות
bottom of page