top of page

החיים על פי 4 המינים


על פי המדרש 4 המינים הם בעצם חלקי האדם, יש שאומרים שאלו הם בעצם המרקם החברתי , איך שלא נסתכל על זה יש צורך בכולם יחד בשביל יציבות וקיום .

גם החיים שלנו בנויים מ4 מינים אלו , הסתכלו על כל מקרה לגופו בחיים :

לולב - טעם יש לו (פרי התמר) אך ריח אין לו. מכירים את הסיטואציה של מקרה כזה שהוא כיף רגעי , הוא נשאר איתך אבל הוא לא עוטף. זה הרגע הזה שנותנים ביס בעוגה טובה, נהנים מהטעם המחליק בגרון , וכשהוא נגמר הוא איננו . הנאות קטנות . מתוך חיי: בוחרת להשתתף בתחרות שיתופים בפיסבוק , וזוכה . אז הכי כיף לי בעולם אבל זהו זה נגמר . אקבל את המתנה ואמשיך בחיי, אין השפעה להמשך חיי .

הדס - יש לו ריח אך אין לו טעם. בדיוק כמו היכרות חדשה, שהיא נעימה , נחמדה לך , לפעמים נותנת לאגו טפיחה אך לא ברור מה מטרתה, לאן היא תוביל והאם בכלל . לפעמים שנים אחרי אנחנו מגלים שכן היה למקרה טעם , פשוט לקח לזה שנים לקרה. מתוך חיי: מעשה טוב , לעזור לקשישה לעלות עם העגלה לאוטובוס , ההרגשה היא מדהימה , עוטפת אותי לרגע להיות לגיבורה . לטווח הארוך ההרגשה מתפוגגת , גם הקשישה איננה זוכרת, ואני בעצמי לא מרגישה שהשגתי משהו מכך .

ערבה - אין לה לא טעם ולא ריח. אלו בדיוק המקרים בהם אתה טועה , למה? הרי זה חסר משמעות ? בדיוק כמו להתקל בפגר של חתול ברחוב ולהרגיש את העצב מכווץ ואין לך יכולת לעשות בסיטואציה כלום . ובטח לא לשנות את זה. אנחנו נוטים לרצות לוותר על דברים חסרי משמעות אבל כלום לא במקרה, ולכן אם לא הבנתם את המסר בהחבא , זה יקרה שוב ושוב .... מתוך חיי: יושבת להרכיב תכשיטים להזמנה ובדיוק באותו הרגע , מישהו מתחיל לקדוח בתקרה , הרעש בלתי נסבל , הפתרון היחיד לפרוש מהבית . מרגיז . מפריע . עד שסוף סוף היתה לי עבודה . מרגיש כאילו זה סתם רגע מיותר שיכלתי לחיות בלעדיו .

אתרוג - יש בו טעם וגם ריח טוב. כאלו מקרים אני אוהבת , אלו שיש בהם תענוג וגם משמעות . הם מעטים , או שמע הם מעטים כי איננו רואים בהם מה שצריך לראות . רגעים שיש להתחזק מהם , לחבק אותם , להכיר תודה לעליהם . מתוך חיי : בנותיי מגיעו לנשקני , ולחבקני . הלב שלי מתמלא בשמחה אדירה , פרפרים של אור , וזה ממשיך להציף אותי גם כשהרגע נגמר , איך הן אוהבות אותי ומעריכות אותי בחיי .

אז בעצם , חיינו בנויים מ4 המינים , כולם יחד משלמים את הפאזל הגדול של הטעמים , המראות , הריחות, אבל גם אלו שנדמה לנו שהם מיותרים (ערבה) משלימים סידרה של ברכות לחיים .

תהנו מכל המינים בחייכם .


56 צפיות0 תגובות
bottom of page