top of page

כל הדרכים להימנע מדכאון חורף

האם ידעת שכ3 אחוז מהאוכלוסייה סובלים מדיכאון חורף ועוד 10 אחוז מתלוננים על דכדוך קל . תופעת דכאון החורף אינה מאפיינת רק את מדינתנו הקטנה אלא את כל המדינות בהן כמות שעות החושך עולה על שעות האור - זה מאוד מסביר את התופעה כי בתכלס החורף בישראל חורף לא ממש חזק. מה אפשר לעשות חוץ מלקחת נשימה ? בואי אספר לך :

* מוסיקה . יש לנו נטייה עם החורף להפוך את המוסיקה שלנו למוסיקה חורפית , קודרת וכבדה . שירים על אהבה נכזבת , צצים כמו פטריות אחרי הגשם . עצרי רגע – פתחי פליליסט מהקיץ האחרון שיעשה לך נפלא . ואם בא לך לרקוד , רקדי כאילו אין מחר.


* לקום מוקדם בבוקר . כן , פתרון מצוין על מנת להאריך במעט את שעות האור ולנצל את הזמן .

לקום מוקדם גם יאפשר לך ללכת לישון מוקדם ולקצר יום מייגע , להתפנק בין הפוך לשמיכות .


* פעילות גופנית. זוכרת את רקדי כאילו אין מחר ? אז גם זה תופס פה . העיקר לא להתכווץ ולקצר את השרירים . תצטערי על זה בקיץ.

* מלאי את היומן בעשיה . לא רק עבודה גברת , גם המון הנאה . חוגים , הצגות , סרטים, הרצאות השראה. הסיבה מאוד פשוטה העשייה תעזור פשוט לא לשקוע שם . אז פתחי את היומן וכתבי לך מה את עושה כל יום ועם מי .

* הודיות . הכיני לך מחברת והתחילי לכתוב הודיות . התחילי מ5 הודיות ביום , והמשיכי להעלות בהדרגה עד סוף החורף. אולי בסוף תגלי שיש משהו שאת אוהבת בו . לא זוכרת? למצב כזה יש לי את הצמיד בשבילך .

* שופינג , שופינג משחרר הורמון אדרופין שמאוד יעזור לך להתרוממות הרוח . לא בא לך להתלבש ולצאת ? הרשת מלאה בשופינג שיכול לחמם לך את הלב . ממש כמו החנות שלי .

אז בואי וקבלי החלטה שהשנה את לא נכנסת לדכאון חורף, לא נותנת לאף טיפה ליבש לך את הנשמה , ולהתחיל לנצל את הגשם לפרוח .



82 צפיות
bottom of page