top of page

תיקון שבועות בכל עת


כשהייתי במכינה הקדם צבאית

-תזכירו לי לדבר על זה בפוסט אחר –

לראשונה חוויתי את ליל תיקון שבועות . אני זוכרת את הלילה הזה בבירור , קבוצה של גברים וקבוצה של נשים יושבים וקוראים בתורה , בגמרה , וספרים אחרים ומפרשים . בוחנים , בודקים עד שאחרון המשתתפים יושב ומנהל ויכוח עם עצמו . ככה הכוכבים בשמים נעלמים להם , אבל המוח ערני ומלא מידע, כאילו בזה הרגע הקצנו משינה מוצלחת . מרבית הלילה פשוט התווכחנו , רבנו , בנועם ועדין כל אחד נתן את דעתו והבנתו לכיווניו השונים . היה לנו טוב.

תחושת הרמוניה גדולה עטפה אותנו . בעולם הרוח טוענים שכאשר אדם למד וחושב ועסוק בדברים שמעבר לעצמו כל התאים בגופם של החיים סביבנו נכנסים לפעולה בסינרגיה אחת . גם המולקולות של הדברים הדוממים . ההתגייסות היא לטובת כולם , ולמען הכלל . המשמעות של זה היא שתיקון שבועות הופך לחיבור בין הלילה השקט ללב הגואש ויצירת איזונים חדשים שביום יום אין לנו זמן לעסוק בהם . אז מה, אתן שואלות ? ללמוד תורה ? .וגם רק בלילה ? אם בא לכן לכו על זה אבל לא רק , כי למידה היא תהליך שמחבר אותנו בכל רגע נתון , ותתפלאו , רובנו לא מכירים את עצמנו , ולא מקשיבים לעצמנו , מפסיקים ללמוד , ולא יודעים את זה אפילו .

איפה להתחיל ?

האופציה הראשונה סדנאות העצמה והרצאות השראה✿ : כי אם ללמוד עבד בליל שבועות ופותח את הראש, אז אני בטוחה שהמון תובנות פנימיות וחיצוניות יקרו במקומות הללו . תחשבי על זה כמה נחמד זה ערב אחד בחודש פשוט לפתוח את הראש לרעיון אחר , לקבל השראה של ממש .

האופציה השנייה שאלי שאלות את עצמך✿ : כן , כן אותך , כי תכלס מתי בפעם לאחרונה עצרת ותהית לרגע אם משהו השתנה בך ? אם פיתחת טעם חדש ? אם בא לך משהו אחר ? ככה אגב גיליתי שאני בכלל לא שונאת ורוד , ובכלל נכללתי עם האימהות הראשונות שהלבישו לילדות שלהן חצאיות גינס וחולצות שחורות , רק לא לגעת בגוון המזעזע הזה.

האופציה השלישית הקשיבי לעצמך✿ : אנחנו מקבלות מלא אינפורמציה בראש , בשיח לא מודע , באינטואיציה . עצרי ושימי לב לזה . ככה בעצם נתחיל לגרות את המוח להתעסק בנו, אבל לא רק, ולגרות את המולקולות שרגילות לפעול רק בצורה אחת להתקדם למענינו , להרמוניה . כי גם לך מגיע תיקון שבועות בכל זמן , ובכל עת . חג שמח .


19 צפיות
bottom of page